Forum TBGSquad Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Szarpanie...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum TBGSquad Strona Główna » Techniczny Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Szarpanie...
Autor Wiadomość
nomos
BOSSSKI ADMIN



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 1593
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: TBG

Post
pelu ale ale ty masz gaznik a niektorzy maja wtryski jeszcze po drodze, mi tak szarpało jak sie wtryski przytakały


Post został pochwalony 0 razy
Wto 9:22, 08 Sty 2008 Zobacz profil autora
pelu
Stały bywalec



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: tbg/krk

Post
nomos napisał:
pelu ale ale ty masz gaznik a niektorzy maja wtryski jeszcze po drodze, mi tak szarpało jak sie wtryski przytakały

to akurat wiem


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:14, 08 Sty 2008 Zobacz profil autora
DRAGON
Weteran



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TARNOBRZEG

Post
wyczyść sobie silniczek krokowy to najczęsciej jest przyczyną


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:19, 08 Sty 2008 Zobacz profil autora
muczos
Stały bywalec



Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

Post
jak narazie wziołem sie za wtryski, jesli nie pomoże bede dalej sprawdzal dzieki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:31, 08 Sty 2008 Zobacz profil autora
Ross
Weteran



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 781
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tebeg

Post
i bardzo dobrze ze zaczołeś od wtrysków.
Tak jak ci mówiłem posprawdzaj, pompe paliwa, filtr paliwa, czujniki temp. silnika, silniczek krokowy tez moze niedomagać-przeważnie czyszczenie to zabieg kosmetyczny więc nie pomaga na tługo, choć wiadomo z mecaniką to róznie bywa.
Powiec Marcinowi żeby zwrócił tez uwage na świece, kable, palec i kopułke.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:46, 10 Sty 2008 Zobacz profil autora
pelu
Stały bywalec



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: tbg/krk

Post
Ross napisał:
i bardzo dobrze ze zaczołeś od wtrysków.
Tak jak ci mówiłem posprawdzaj, pompe paliwa, filtr paliwa, czujniki temp. silnika, silniczek krokowy tez moze niedomagać-przeważnie czyszczenie to zabieg kosmetyczny więc nie pomaga na tługo, choć wiadomo z mecaniką to róznie bywa.
Powiec Marcinowi żeby zwrócił tez uwage na świece, kable, palec i kopułke.


ja to bym zaczal od silniczka krokowego, zabieg duzo latwiejszy i jak by pomogl nie trzeba wyciagac wtryskow-to dosyc delikatne urzadzenie i mozna popsuc


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:56, 10 Sty 2008 Zobacz profil autora
damianf88
bazgrze regularnie



Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

Post
a czyzby silniczek krokowy nie byl przyczyna plywania na biegu jalowym obrotow a nie szarpania? tu widac ze jakby paliwa tyle nie dostawal ile trzeba. jak plywaja obroty na luzie to wtedy raczej jest silniczek krokowy. przynajmniej takie cos kiedys czytalem...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 0:13, 11 Sty 2008 Zobacz profil autora
pelu
Stały bywalec



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: tbg/krk

Post
damianf88 napisał:
a czyzby silniczek krokowy nie byl przyczyna plywania na biegu jalowym obrotow a nie szarpania? tu widac ze jakby paliwa tyle nie dostawal ile trzeba. jak plywaja obroty na luzie to wtedy raczej jest silniczek krokowy. przynajmniej takie cos kiedys czytalem...


to co napisales to napewno,ale mozliwe,ze przez silniczek tez bedzie szarpal,bo bedzie mial zla dawke powietrza


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:26, 12 Sty 2008 Zobacz profil autora
damianf88
bazgrze regularnie



Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnobrzeg

Post
a to to to juz sam nie wim;p


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:48, 12 Sty 2008 Zobacz profil autora
adamex
Stały bywalec



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślęzaki

Post
Budowa i umiejscowienie silnika krokowego
Silnik krokowy w samochodzie to elektryczny silnik, który za pomocą elektronicznego sterowania (z jednostki sterującej wtryskiem paliwa) jest w stanie powodować mikrometryczne ruchy odchylające przepustnicę w obie strony, ustalając jej położenie.
Silnik krokowy w silnikach serii K jest umieszczony tuż przy przepustnicy (nr 1 na rysunku poniżej).

Silnik krokowy składa się z wirnika wzbudzenia (1) (rys. poniżej), złącza elektrycznego zasilania (2) i obrotowego zaworu (3). Zawór obrotowy zwykle ma kształt grzybka, który cofając się otwiera przelot powietrza dodatkowego, równolegle do przelotu głównego zamykanego przez przepustnicę. Otwarcie przelotu dodatkowego (by-pass) jest realizowane cofnięciem grzybka zaworu przez obrót wywołany impulsem elektrycznym z ECM. Zmiana kierunków obrotu następuje przez zmianę biegunowości prądu elektrycznego.

Działanie silnika krokowego
Aby określić liczbę kroków ECM (Electronic Control Module = Elektroniczny moduł sterujący) intepretuje sygnały z:

1. Czujnika położenia wału korbowego (prędkość obrotowa silnika)
2. Czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym (MAP sensor)
3. Czujnika temperatury płynu chłodzącego
4. Napięcia akumulatora (stan naładowania baterii)
5. Stacyjki (czy mamy włączony zapłon)

Dzięki tym informacjom ECM może sterować silnikiem krokowym w celu kompensacji panujących aktualnie warunków.

W silnikach serii K do silnika krokowego przyłączonych jest pięć przewodów, z których cztery odpowiadają za ustalanie pozycji trzpienia (kolejne 4 fazy ustalania pozycji), a na piątym jest dostarczane poprzez przekaźnik zasilanie 12V.

Kompensacja temperatury płynu chłodzącego
Gdy silnik jest zimny ECM steruje silnikiem krokowym w celu zapewnienia wyższych obrotów biegu jałowego. ECM określa wartość obrotów opierając się na sygnale odbieranym z czujnika temperatury płynu chłodzączego. Im niższa temperatura, tym wyższe obroty.

Regulacja obrotów biegu jałowego
Po osiagnięciu przez silnik nominalnej temperatury pracy, obroty jałowe są kontrolowane przez ECM. Gdy liczba obrotów spadnie poniżej określonej liczby obrotów biegu jałowego (w związku ze zwiększonym obciążeniem mechanicznym lub elektrycznym), ECM wysteruje silnik krokowy tak, aby ten przywrócił prawidłowe obroty.
Regulacja obrotów biegu jałowego wystąpi tylko w przypadku, gdy prędkość obrotowa silnika spadnie poniżej ustalonego punktu kontrolnego (dla serii K jest to 850 obr./min.)
Podczas powrotu do obrotów biegu jałowego (np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł) ECM początkowo wprowadzi nieco wyższą liczbę obrotów biegu jałowego. Zapobiega to "wieszaniu się obrotów" po zamknięciu przepustnicy.

Uruchamianie silnika
Podczas uruchamiania silnika ECM ustawia w pozycji "zamknięta przepustnica". Położenie to jest niezależne od wskazania czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Kontrola warunków "przeciążenia"
W przypadku wystąpienia warunków "przeciążenia" (za dużo paliwa), ECM tak ustala liczbę kroków silnika krokowego, aby ten powodował zwiększenie ilości powietrza dostającego sie do przepustnicy. W ten sposób redukowana jest emisja węglowodorów.

Kompensacja niskiego napięcia akumulatora
Jeżeli napięcie akumulatora spadnie poniżej ustalonej wartości, ECM spowoduje podwyższenie obrotów biegu jałowego. Dzięki temu zwiększeniu ulegnie wydajność ładowania akumulatora przez alternator.

Wyłączony zapłon
Po wyłączeniu zapłonu, ECM utrzymuje napięcie na silniku krokowym przez 30 sekund. W tym czasie silnik jest ustawiany do pozycji maksymalnie otwartej, w celu ułatwienia rozruchu silnika (180 kroków).

Uwagi końcowe
Układ sterowania biegiem jałowym w systemie sterowania MEMS występującym w silnikach serii K jest typu adaptacyjnego. ECM "uczy się" bieżących warunków pracy silnika (obciążęnie i zużycie elementów) i osiągnięcie optymalnych nastaw (liczby kroków) zajmuje pewien okres czasu.
W przypadku włożenia nowego modułu ECM lub modułu ECM z innego pojazdu, "nauczenie" silnika krokowego będzie wymagało wybrania się na przejażdżkę, podczas której ECM pozna nasz silnik.
Warto tutaj nadmienić, że liczba kroków silnika wymagana do utrzymania określonej liczby obrotów biegu jałowego może być rózna w każdym modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:10, 12 Sty 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum TBGSquad Strona Główna » Techniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin